iPhone, iPad veya iPod touch'ınızın parolasını unuttuysanız veya aygıtınız etkisizleştirildiyse Parolanızı unuttuysanız veya aygıtınızın etkisizleştirildiğini bildiren bir ileti aldıysanız bu adımları uygulayın.
(https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/tr_TR/iOS/ios10-iphone6s-passcode-error-disabled.jpg)
iOS aygıtına üst üste altı kez yanlış parola girerseniz aygıtınız kilitlenir ve aygıtınızın etkisizleştirildiğini bildiren bir ileti alırsınız.
Aygıtınızı silmek için bir yol seçinParolanızı unutmadan önce yedekleme oluşturmadıysanız aygıtınızın verilerini kurtarmanın herhangi bir yolu yoktur. Bu durumda aygıtınızı silmeniz gerekir. Aygıtınızla beraber tüm verileriniz ve ayarlarınız da silinir. Silmek için bir yol seçin:
- iTunes'la eşzamanlama yaptıysanız iTunes'u kullanın (https://support.apple.com/tr-tr/HT204306#itunes).
- iCloud'a giriş yaptıysanız ve iPhone'umu Bul uygulaması etkinse iCloud'u kullanın (https://support.apple.com/tr-tr/HT204306#icloud).
- iCloud kullanmıyorsanız ve iTunes'la eşzamanlama yapamıyorsanız veya iTunes'a bağlanamıyorsanız kurtarma modunu kullanın (https://support.apple.com/tr-tr/HT204306#recovery).
Aygıtınızı iTunes ile siliniTunes ile eşzamanladıysanız aygıtınızı geri yükleyebilirsiniz.
- Aygıtınızı eşzamanlama yaptığınız bilgisayara bağlayın.
- iTunes'u açın. Parola sorulursa eşzamanlama yaptığınız başka bir bilgisayarı deneyin veya kurtarma modunu (https://support.apple.com/tr-tr/HT204306#recovery) kullanın.
- iTunes'un aygıtınızı eşzamanlamasını ve yedekleme oluşturmasını bekleyin. Eşzamanlama yapılmazsa ve yedekleme oluşturulmazsa ne yapmanız gerektiğini öğrenin (https://support.apple.com/tr-tr/HT201253).
- Eşzamanlama ve yedekleme tamamlandığında, [Aygıtınızı] Geri Yükle (https://support.apple.com/tr-tr/HT204184)'yi tıklayın.(https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/tr_TR/mac_apps/itunes/macos-itunes12-5-device-summary-restore.jpg)
- iOS aygıtınızı geri yüklerken Ayarlama ekranına (https://support.apple.com/tr-tr/HT202033) geldiğinizde iTunes yedeklemesinden geri yükle (https://support.apple.com/tr-tr/HT204184)'ye dokunun.
- iTunes'da aygıtınızı seçin. Her bir yedeklemenin tarihine ve boyutuna bakarak en uygun olanı seçin.
(https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/mac_apps/itunes/divider.png)
Aygıtınızı iCloud ile siliniOS aygıtınızda veya Mac'inizde iPhone'umu Bul'u ayarladıysanız (https://support.apple.com/tr-tr/HT205362) aygıtı silmek ve geri yüklemek için iCloud'u kullanabilirsiniz.
- Başka bir aygıtta icloud.com/find (https://www.icloud.com/find) adresine gidin.
- Sorulursa, Apple Kimliğinizle (https://appleid.apple.com/tr/) giriş yapın.
- Tarayıcı pencerenizin üst kısmındaki Tüm Aygıtlar'ı tıklayın.
- Silmek istediğiniz aygıtı seçin.
- Aygıtınızı ve parolasını silmek için [Aygıtı] Sil'i tıklayın.
- Artık aygıtınızı bir yedeklemeden geri yükleyebilir (https://support.apple.com/tr-tr/HT204184) veya yeni olarak ayarlayabilirsiniz (https://support.apple.com/tr-tr/HT202033).
Aygıtınız Wi-Fi veya hücresel ağa bağlı değilse iPhone'umu Bul uygulamasını kullanarak aygıtı silemezsiniz.
(https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/mac_apps/itunes/divider.png)
Aygıtınızı kurtarma modu ile siliniTunes'la hiç eşzamanlama yapmadıysanız veya iCloud'da iPhone'umu Bul uygulamasını ayarlamadıysanız aygıtınızı geri yüklemek için kurtarma modunu kullanmanız gerekir. Bu işlem, aygıtı ve parolasını siler.
- iOS aygıtınızı bilgisayarınıza bağlayın ve iTunes'u açın. Bilgisayarınız yoksa bir arkadaşınızdan ödünç alın veya bir Apple Satış Mağazası'na ya da Apple Yetkili Servis Sağlayıcısı'na (https://locate.apple.com/tr/tr/) gidin.
- Aygıtınız bağlıyken yeniden başlatmak için zorlayın:
- iPhone 6s ve önceki bir modelinde, iPad veya iPod touch'ta: Uyut/Uyandır ve Ana Ekran düğmelerini aynı anda basılı tutun. Apple logosunu gördüğünüzde düğmelerden parmaklarınızı çekmeyin. Kurtarma modu ekranını görünceye kadar her iki düğmeyi basılı tutmaya devam edin.
- iPhone 7 veya iPhone 7 Plus'ta: Uyut/Uyandır ve Sesi Kıs düğmelerini aynı anda basılı tutun. Apple logosunu gördüğünüzde düğmelerden parmaklarınızı çekmeyin. Kurtarma modu ekranını görünceye kadar her iki düğmeyi basılı tutmaya devam edin.
(https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/iOS/iphone6-ios10-recovery-mode-screen.jpg)
- Geri Yükleme veya Güncelleme seçeneklerini gördüğünüzde Geri Yükle'yi seçin.
(https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/tr_TR/mac_apps/itunes/itunes-recovery-mode-update.jpg)
iTunes, aygıtınız için gerekli yazılımı indirir. İndirme işlemi 15 dakikadan uzun sürerse aygıtınız kurtarma modundan çıkar, bu durumda 2. ve 3. adımları tekrarlamanız gerekir.
- İşlemin tamamlanmasını bekleyin. Ardından, aygıtınızı ayarlayabilir (https://support.apple.com/tr-tr/HT202033) ve kullanabilirsiniz.
(https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/mac_apps/itunes/divider.png)